czwartek, 6 lutego 2014

6 luty


A dzisiaj zaczęły się cięzki dni w moim życiu, więc z radością odliczam już końca..
Nienawidze tego stanu ;| Wczoraj wypiłam 3 l. wody..gdzie ja to mieszcze?
I ciągle chce mi się jeść, ale jak tylko chce mi się coś słodkiego to zjadam jogurt naturalny z utartym jabłkiem, posypany cynamonem - każdemu polecam !

Obiecany przepis na lekkie obiadek 
POTRAWKA Z KURCZAKA :)


- 200g piersi z kurczaka
- 1 papryka czerwona
- 1 mała cebula
- 1 ząbek czosnku
- 3/4 szklanki wody
- 2 płaskie łyżki mąki pszennej
- 1/4 szklanki mleka 1,5%
- sól, pieprz
- łyżeczka oleju do smażenia

Pierś myjemy i kroimy w kosteczki - przyprawiamy według uznania. Ja sypie majeranek, odrobinę soli, pieprzu, bazylię, czerwoną paprykę słodką i nacieram tez ziołami prowansalskimi. Odstawiamy na 10minut, żeby mięsko przeszło zapachem.
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę, paprykę myjemy i również kroimy w kostkę.
Na patelnie wlewamy olej i wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulkę i paprykę - dusimy.. Gdy papryka zmięknie, dodajemy odrobinę wody i wrzucamy pokrojonego kurczaka. Wszystko razem dusimy i dodajemy czosnek. Gdy mięsko będzie już podduszone, dodajemy mąkę, mieszamy i dodajemy mleko. Następnie dodajemy wody tyle, żeby sos nie był zbyt gęsty.

* ja do tego dołożyłam sobie 2 łyżki ugotowanej kaszy gryczanej.!
Przepyszne ;)

Idę ćwiczyć ;) Miłego dnia ;*

4 komentarze:

  1. Zawsze to jakiś sposób na ten wilczy apetyt w te dni. Oby najgorsze już było za Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. całkowicie Cię rozumiem... ;) zazdroszczę takiej ilości wody, we mnie litr ledwo wchodzi :( potrawa wygląda smakowicie, choć za kaszą nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojj , już niedługo kochana! :*
    Ilość wody idealna :) OBY TAK DALEJ ! ; **
    Pomyśl sobie, że znowu będziesz miała miesiąc spokoju :**

    OdpowiedzUsuń
  4. osobiście wywaliłabym ten mączny zagęstnik, ale może dlatego, że nie uznaję zaprawek czy zasmażek :-o

    OdpowiedzUsuń