środa, 5 lutego 2014

Szaleństwo ;)

Od mojego ostatniego postanowienia regularnie dodaje coś na bloga ;)
czasami aż dwa razy dziennie ;) jak dziś!...
Uwielbiam dla was pisać ;*

Dzisiejsza aktywność :
- 35 pajacyków
-35 nożyc
-35 brzuszków skośnych
-35 brzuszków zwykłych
-35 przysiadów
- abs z Mel B
- cardio
- nogi z Tiffany  
-105 kcal rower stacj.

Śniadanie - mleko z płatkami owsianymi
II śniadanie - pół papryki
Obiad - potrawka z kurczaka, papryką i kaszą gryczaną ( przepis jutro )
Podwieczorek - 2 wafle ryżowe + jogurt naturalny z cynamonem
Kolacja - pół serka wiejskiego, bułka orkiszowa, połowa papryki i pół pomidora
- wypiłam dziś 3 l. wody ! sukces ;)



Dzisiaj przepis dla tych, którzy nie sa na diecie, bądź są ale chcą dla kogoś upiec ;)
Ja wczoraj piekłam ciasto z siostrą dla domowników i wszyscy sa zachwyceni ;)
Przepis specjalnie dla mojej Karolci ;*, którą dopadła dzisiaj handra ;*  Uśmiech kochana ;* <3

CIASTO BUDYNIOWO-JABŁKOWE


Składniki na biszkopt :
* 7 jajek
*1 szkl. cukru kryształu
*3/4 szkl. mąki pszennej
* 2 łyżki kakao
* proszek do pieczenia

Białka ubijamy na sztywno, dodając stopniowo cukier. Po ubiciu na sztywno dodajemy żółta stale ubijajac do uzyskania puszystej, jednolitej masy. Wsiewamy stopniowo mąkę, proszek do pieczenia - mieszamy ( najlepiej ręcznie już ). Gdy składniki się połączą dodajemy kakao i dalej delikatnie ręcznie mieszamy.

Ciasto wylewamy do dużej prostokątnej formy i pieczemy ok.40 min w temp. 180 stopni. 

Składniki na krem :
* 2 szkl. mleka
* 1 opakowanie budyniu waniliowego na 1/2 szkl. mleka
* 2 łyżki mąki pszennej
* 1/2 szkl. cukru
* 4 żółtka
* 2 łyżki cukru kryształu
* 250g masła ( ja dałam margarynę PALMĘ )
* 3 jabłka
*2 łyżki cukru do smażenia jabłek
*2 łyżki soku z cytryny
* 2 łyżki wody

Jabłka myjemy, obieramy i wyjmujemy środek. Kroimy w paski. Na patelnię dodajemy 2 łyżki wody, 2 łyżki cytryny i pokrojone jabłka. Wszystko prażymy. Gdy jabłka się całkowicie rozprażą dodajemy 2 łyżki cukru i dalej mieszamy aż cukier się rozpuści. Odstawiamy do całkowitego ostudzenia.

4 żółtka miksujemy z 1/2 szkl. mleka, wsypujemy proszek budyniowy, mąkę i miksujemy do uzyskania jednolitej mieszaniny. 
2 szklanki mleka zagotowujemy na ogniu, wsypujemy 2 łyżki cukru i mieszamy aż się cukier rozpuści.
Gdy mleko z cukrem się zagotuje wsypujemy zawiesinę budyniową i gotujemy na małym ogniu do utraty surowizny stale mieszając ( żeby nie przywarło )

Zestawiamy z ognia do całkowitego ostudzenia.

Margarynę ucieramy mikserem, dodajemu stopniowo przestudzony budyń i nastepnie uprażone jabłka. Miksujemy aż do połączenia się składników.

PRZEKŁADANIE :
- biszkopt kroimy wzdłuż na 2 części. Na dolny płat biszkoptu równomiernie rozsmarowujemy połowę kremu, przykrywamy drugim płatem, rozsmarowujemy na wierzch pozostały krem i dekorujemy ( ja starłam gorzką czekolade na wierzch )
Odstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc

3 komentarze:

  1. Warto dostrzegać te małe rzeczy, dają dużo radości, ale często ludzie są zbyt pazerni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci ślicznie za przepis! :*
    Zaraz po zakonczeniu diety sobie zrobie :)
    Na oewno ciacho musi być pyszne! <3
    Dziękuję za wsparcie i że zawse jestes przy mnie! :*
    K. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie dużo ruchu,dobra dietka wielki + :)

    OdpowiedzUsuń